Jdi na obsah Jdi na menu
 


Únor

1. 2. 2018

Středa 28.2.

Poslední únorový den jsme zahájili opakováním dnů a měsíců = dávala jsem dětem otázky jaký je dnes den, jaký bude zítra,....stejně s měsíci. Potom jsme napsali diktát, zahráli si zlatou bránu na párové souhl., pracovali v PS a hráli na moderátora - popisovali předmět. V Matematice jsme pracovali se čtverečkama - utvoř obdélník z 12ti čtverců, plnili jsme úkoly v PS. Četli jsme druhou část Veverky Zrzečky a potom společnou četbu - nyní to je Já chci taky do školy a psali do písanky. Protože všude kolem řádí chřipky v  Pč rozfoukáváme bacil z tuše a dotváříme jeho výraz. Dú je v Čj.

Školní jídelna vyhlašuje dvě soutěže :

1. soutěž o Miss vajíčko. Kdo se soutěže zúčastní odevzdá svoji podepsanou kraslici paní vedoucí jídelny do 16.3.Vítěz bude odměněn zdravou snídaní.

2. Nejrychlejší zaječí jedlík - ze třídy vybereme žáka, který sní nejrychleji nastrouhanou mrkev. Ten bude bojovat za naši třídu. Finále proběhne 26.3. v KD Klobučan.

Úterý 27.2.

Český jazyk jsme zahájili opisem dvou vět z tabule, Přesunuli jsme se na koberec a popisovli obrázek - řekli si, co je důležité, na co si dávat pozor. Potom jsme pracovali v prac. sešitu - procvičujeme párové souhlásky. V Matematice jsme napsali 10, děti dostaly list s hvězdičkou na procvičování násobilky = do nosíka si dají číslo a násobí s čísly ve hvězdičce. Doporučuji doma trénovat, děti můžou používat násobilkovou tabulku. Přesunovali jsme krychle a řešili logickou úlohu. Ukazovali jsme si různé druhy hodin. Zpívali jsme písničku Káča našla ptáče. A v poslední hodině jsme dočetli článek a píšeme do písanky. Dú je v M

Děti mají v Notýsku nalepený lísteček ohledně změny v jídelně. Prosím vás o podpis. Děkuji.

Pondělí 26.2.

Ráno jsme se přivítali ve škole, máme čtyři nemocné děti. Pověděli jsme si o prázdninách a šli pracovat. Napsali jsme diktát a udělali jedno cvičení v prac. sešitě. V další hodině jsme se rozběhali a rozcvičili a splnili další disciplínu na olymp. odznak - tentokrát to byl hod basketbalovým míčem. Matematika byla "hravá" - řešili jsme dělení dětí a následně zvířat do družstev, řešili výběr hráčů do týmu, hledali varianty pro stejně silná družstva,...Také jsme udělali společně dvě cvičení v sešitě. Ve čtení jsme měli tři referáty, četli jsme jednu část Veverky Zrzečky a opisovali jsme básničku. Dú je v ČJ.

Dnešní den máme v jídelně změnu - děti budou chodit k výdejnímu okénku podle čísla, které mají načipované. Dala jsem každému lísteček s jeho číslem a určitě to zvládneme a nový systém se naučíme :-)

Pátek 16.2.

Na dnešek jsem dětem připravila "olympijské" pracovní listy - krasopsaní, sjezdové počítání, slalom mezi písmenky a malinký testík. Dú není, cvičební úbor si děti nesly domů na pololetní prázdniny, proto ho dnes neposílám. Dětem přeji krásné, odpočinkové prázdniny a doufám, že se po prázdninách sejdeme všichni zdraví.

Čtvrtek 15.2.

Dnešní den jsme zahájili opisem a doplňováním párových souhl. z tabule, pokračovali jsme na koberci a vyvodili poslední dvojici h-ch, pracovali v PS - jedno cvičení společně a druhé samostatně. V M jsme vytvořili skupiny, každá dostala násobilkové pexeso - my jsme ho ale hráli tak, že děti hledaly dvojici - příklad a správný výsledek. Potom jsme si pustili biatlon. Četli jsme v čítance, psali do nové písanky - prosím o obalení, písanku č. 1 si nechejte už doma. V prv jsme mluvili o dělení týdne a částech dne, děti dostaly kartičky a skládaly měsíce, roční období, dny. V poslední hodině děti staví ze stavebnic pokojíky/domy. Dú je v M

Vtip dnešního dne : Děti mají párové souhl. zdůvodňovat PROČ = protože je mnoho sněhu, napíšu tam H. Jedna holčička říká - " V sobotu utírám prach." A já jí napovídám : "Protože?" A ona na to úplně vážně : "Protože uklízím". Všichni jsme se nasmály a bylo to fajn.

Středa 14.2.

V českém jazyce pracujeme na prárových souhláskách. Udělali jsme cvičení v prac. sešitě a na známky děti psaly cvičení z učebnice - nedopadlo to nijak valně, takže budeme psát každý den nějaké cvičení, aby si děti toto učivo zažily. V Matematice jsme udělali celou stranu v prac. sešitě. Četli jsme list o olympiádě  a podrobněji si vysvětlovali některé výrazy/slovní spojení a děti psaly do sešitu čtení. A v Pč jsme dělali olymp. kruhy - vylepování krepovým papírem. Dú je v ČJ.

!Ve středu 14.2. odpadá angličtina a vycházka ven!

Úterý 13.2.

Dnešní den jsme zahájili opisem z tabule, pracovali jsme do PS, řekli si co už víme o ZOH, Bětka, Davča a Amálka donesli další informace na dané téma, tak jsme si je ukázali. V matematice jsme znázorňovali násobilku pomocí dřívek = dodělali jsme včerejší cvičení, potom jsme hráli plácanou na násobky a navštívily nás Fašanky. V Prv jsme si napsali malý,orientační testík o ZOH, šli jsme přilepit dvě medaile našim biatlonistům na nástěnku do vstupu školy. Četli jsme zajímavosti a informace z listu o olympiádě a učili jsme se zpívat hymnu ČR, pustli jsme  i hymny jiných zemí. Dú je v M

Pondělí 12.2.

Celý týden se budeme věnovat ZOH - nebylo tomu jinak i v kruhu. Otázka zněla - co víš o ZOH? Chválím Elišku P. a Pavlíka - nezapomněli a donesli zajímavost o ZOH. Vytvořili jsme si olympijský oheň,bez kterého bychom nemohli zahájit práci :-) Potom jsme napsali diktát - děti neposlouchají diktované výrazy - např. říkám - olympiáda napiš tvrdé y po l. Pracovali jsme také v PS. V Tv jsme třídili kartičky s olymp. disciplínami a napodobovali je. Matematiku jsem chtěla zahájit plácanou na násobky, ale děti mluvily, zdržovaly se, hloučkovaly, tak si sedly a napsaly násobky 3 a 5 samostatně na známky. Potom jsme hráli autobus a současně jej zapisovali do PS. Také jsme znázorňovali  jen málo příkladů na násobení pomocí dřívek. V poslední hodině jsme udělali opět kruh se stejnou otázkou. Docela mě překvapilo, že někteří se dnes o ZOH nedozvěděli nic = nic o hrách neví :-( A potom jsme si pustili Biatlon. Po vyučování děti psali správné cvičení z pátku. Dú je v ČJ.

Pátek 9.2.

Poslední den tohoto týdne jsme pracovali ve skupinách - dá se říct, že se jednalo o projektový den. Děti dostaly úkoly, které měly splnit, složení skupin si volily dle svého uvážení. Dú není. Příští týden se chci věnovat ZOH - děti můžou donést cokoliv na toto téma.

Chtěla bych vás požádat o domluvu vašim dětem. Po mém příchodu do školy z paragrafu se děti chovají velmi nevhodně = MLUVÍ a MLUVÍ. Už si na sebe navzájem stěžují, chtějí se rozesadit. Někteří ze sebe dělají šašky, běhají o přestávkách, jsou strašně hluční,......Dochází i k ubližování mezi sebou (zatím vyjímečně, ale! )= požduchování, podkopávání. Myslím si, že je to z jejich "nevyřádění se". Jsou i děti, kterých se tato výtka netýká, píšu všeobecně! Moc vás prosím o rozhovor s dětmi. Předem děkuji. Pěkný víkend.

Čtvrtek 8.2.

V Čj procvičujeme a rozšiřujeme učivo o párových souhláskách. Psali jsme 10, opakovali násobilku pomocí násobilkové tabulky a parketovali jsme. V Prv děti dokončovaly plakáty na téma roční období, potom vyhledávaly v osmisměrce měsíce. Četli jsme článek Masopust, část lepili a četli do sešitu a dopsali jsme písanku. V poslední hodině jsme vyráběli klauna. Dú je v M.

Středa 7.2.

Ráno jsme napsali diktát slov, párové souhlásky jsme procvičovali pohybem, potom jsme se seznámili s další dvojicí pár. souhl a to ď/ť. V matematice si děti zkusily vyřešit zadání soutěže Cvrček z loňského roku a potom si zopakovaly krokování. Poslechli jsme si dva referáty, četli v čítance a psali do písanky. Dnes jsme si zazpívali včerejší písničku - jmenuje se Měsíce, autor je Hradišťan = děti se ptají, tak kdyby si to z dneška nezapamatovaly :-) A malovali jsme ptáčka na větvi. Dú je v Čj.

Pondělí 5.2.

Ráno proběhl kom. kruh, potom diktát a vyvodili jsme nové učivo - párové souhlásky. Na tabuli máme dva kamarády P a B (zatím jen dva) a pracovali jsme v PS. V Tv jsme si zahráli molekuly, rozcvičili se a splnili jsme další disciplínu na Olympijský diplom - dnes to byl T-běh. V M jsme rozšířili a opakovali násobilku 4, dělali jsme autobus a děti samostatně řešily jedno cvičení v PS. Tři kluci si připravili referát, četli jsme dú, kreslili obrázek. Poslední část článku jsem četla já a děti hledaly chyby, které jsem ve článku dělala. Napsali jsme dva řádky a zazvonilo. Dú je v Čj

Čtvrtek 1.2.

Poslední den tohoto týdne jsme prožili v hluku, pískotu, jančení :-( Děti se asi těší na zítřejší volno. Jinak jsme v Čj  pracovali v kruhu, potom v PS. V První hodině nám paní kuchařka donesly pro vítěze zelného trojboje odměnu. Vítězem naší třídy se stal Oliver, Dominik a Pavel!!!!! V Matematice jsme pracovali s jevištěm - dokreslovali jsme jeho plán a některé jsme i vyrobily jako důkaz správnosti, počítali jsme hady a pracovali s rytmem. Zahájili jsme nové téma Prv - měsíce, čas. Je smutné, když druhák neví datum svého narození. Četli jsme a psali, potom děti pracovaly ve skupinách. A modelujeme z plastelíny zimní sporty. Dú není. Přeji všem pěkný prázdninový pátek a celý víkend.